Tuesday, March 12, 2013

炸鸡翅

我不很爱吃其它煮法的鸡翅膀. 可以接受炸鸡翅、oven baked 鸡翅. 如果用鸡翅来煮炒之类的,我还不怎么能接受~可能吃到好吃的吧!

记得吃这道鸡翅是在一个朋友的家. 那天因为晚上有诗班练习,所以这朋友就邀请我和排骨到他们家吃晚饭(因为练习地点在她家)..我们就吃 nasi lemak.

她的丈夫好好笑哦~告诉我就算那个鸡翅膀还没煮熟,他都觉得好吃!*很夸张对吧* 那时候我也觉得夸张,但是哦~吃完那个鸡翅,我也有同感了~因为真的好好吃!那个鸡翅真的很juicy and tender.天啊!我就赶紧问她食谱了~

其实上星期已经煮了这道菜,但是哦~我忘了拍照啦!今天记得了!

Ingredients: 
(不好意思,她没告诉我真正的分量,我也是 agar-agar 的)

Chicken Wings  12 pcs
Ginger ground powder 
Garlic powder
Fish sauce
Sugar

Corn flour to coat

Methods:
  1. Cut the chicken wings into half.
  2. Marinate the chicken wings with all the ingredients and leave over nights.
  3. Use the kitchen paper towel to slightly press the chicken wing to absorb water and coat the chicken with corn flour evenly.
  4. Heat the oil till hot then turn to medium heat. Deep fry one side for 5 mins and turn to another side for 5 mins.
  5. Serve when hot.
 

No comments:

Post a Comment